Poznaj swoją stronę od środka
Audyt SEO
Popraw wyniki swojej strony i sięgnij po wysokie pozycje, wybierając audyt SEO! Przed rozpoczęciem działań pozycjonowania strony, sprawdzę Twoją witrynę pod kątem kodu, aktualnych treści, grafik, struktury strony, potencjalnych problemów oraz przedstawię jak to wszystko naprawić i co możesz jeszcze zyskać w przyszłości!
Audyt SEO - co to jest?
Audyt SEO jest procesem analizy, jak dobrze twoja obecność w sieci odnosi się do najlepszych praktyk i zaleceń Google – jest to pierwszy krok do stworzenia planu wdrożenia działań pozycjonowania strony, który będzie miał wymierne rezultaty.
Celem audytu jest zidentyfikowanie jak największej ilości podstawowych problemów wpływających na wyniki wyszukiwania organicznego. Audyt SEO ujawni:
- Kwestie związane z technicznym SEO,
- Kwestie dotyczące struktury strony,
- Problemy z SEO na stronie,
- Potencjalne problemy off-site (jakość backlinków),
- Problemy z poruszaniem się użytkownika na stronie (UX),
- Braki w treści oraz ich możliwości,
- Wgląd w konkurencję na rynku.
Audyt jest standardową procedurą, która powinna być przeprowadzana regularnie – jest to w zasadzie „ocena stanu zdrowia” Twojej strony internetowej. Przeważnie wykonuje się ją przed wprowadzeniem działań SEO w przygotowanej strategii.
Czym charakteryzuje się Audyt SEO?
Po pierwsze i najważniejsze, audyt SEO powinien być kompleksowy. Powinien obejmować zarówno elementy strukturalne, jak i treściowe wpływające na widoczność w wyszukiwarce Google. Powinien dawać „duży obraz” tego, co dzieje się dzieje na Twojej stronie internetowej oraz w jakim aktualnie stanie jest owa strona. Wszelkie brakujące elementy w audycie mogą spowodować niepotrzebne lub niewłaściwe zalecenia, które mogą wpłynąć negatywnie na całokształt wprowadzanych zmian na stronie i pozycje w wynikach wyszukiwania.
Audyt SEO, który przygotowuję, jest łatwy do zrozumienia dla klienta. Jako właściciel firmy, powinieneś być w stanie połączyć kropki, jak kwestie SEO wpływają na twoje priorytety online, cele i przychody. Wszystkie przygotowane zalecenia będą również jasno powiązane z Twoimi nadrzędnymi celami biznesowymi.
Zalecenia audytu SEO powinny być możliwe do wykonania. Powinna istnieć jasna ścieżka do wykonania, ustalenie priorytetów z przewidywanym wpływem i wkładem związanym z każdym zaleceniem. Wynik każdego audytu SEO powinien dokładnie odzwierciedlać ścieżkę, jaką trzeba podążać aby usprawnić witrynę i przystosować ją do wytycznych oraz zaleceń Google.
W takim razie jaki audyt SEO nie powinien być?
Audyt SEO nie powinien być przeprowadzany w pośpiechu. Po prostu potrzeba czasu, aby odkryć główne przyczyny problemów wpływających na Twoją stronę internetową. W zależności od wielkości witryny, właściwy audyt może trwać od tygodnia do nawet 4 tygodni. Należyta staranność jest wymagana przy wprowadzaniu poważnych zmian na każdej stronie internetowej, a specjalista SEO musi przeprowadzić dokładną analizę, aby przedstawić dokładne, wpływowe i jasne zalecenia.
Audyt SEO nie powinien być robiony bezmyślnie „na jedno kopyto” dla różnych stron. Każda strona jest inna, jest inaczej zbudowana, posiada inne treści, specyfikę, architekturę i można by tak jeszcze długo wymieniać. Do audytu strony podchodzę indywidualnie oraz kompleksowo. Nie ma możliwości, abym wykonał dwa identyczne audyty.
Zamów audyt SEO już teraz!
Sprawdzę Twoją stronę od A do Z i pokażę Ci, jakie elementy witryny wymagają poprawy, jak je rozwiązać i na czym się skupić w przyszłości, aby dostosować stroną pod wyszukiwarkę Google i sięgać po wysokie pozycje! Zapraszam do kontaktu.
Elementy audytu SEO to między innymi:
Audyt techniczny, który zawiera:
- Analizę indeksacji,
- Kody statusu (np. 200, 302, 404, 500, itp.),
- Przekierowania 301,
- Prędkość i ładowanie strony,
- Struktura linków (URL),
- Analiza pliku Robots.txt,
- Sprawdzenie Sitemapy XML,
- Przekierowania kanoniczne,
- Duplikacja treści,
- Problemy z domeną,
- Analiza off-page,
- Sprawdzenie wersji mobilnej strony,
Audyt On-Page (w obrębie strony):
- Analiza struktury treści strony,
- Badanie słów kluczowych,
- Analiza tematyczna kopii strony,
- Nasycenie strony słowami kluczowymi,
- Analiza meta danych (tytuły stron, meta opisy, znaczniki nagłówków),
- Analiza struktury Schema,
- User Experience,
- Obrazy i wideo (waga, nazewnictwo plików, tytuły alternatywne),
- Linkowanie wewnętrzne i HTML Sitemap.
- Analiza crawl budget,
- Analiza User Agent.
Analiza strony (On-Page)
Każda podstrona Twojej witryny może przyczynić się do jej sukcesu lub go zaprzepaścić i nie dać Ci możliwości na większe zyski. Analiza on-page bierze pod uwagę kilka kryteriów, w tym strukturę URL, meta dane, jakość treści, słowa kluczowe, wydajność, zachowanie użytkownika, szablon strony i inne czynniki opisane wyżej. Techniczny audyt SEO daje Ci wgląd w to, co Twoja strona robi dobrze, a co mogłaby robić znacznie lepiej.
Analiza Off-Page
Analiza Off Page SEO to w zasadzie proces dowiadywania się, co inni myślą o Tobie i określania jakości firmy, którą prowadzisz. Przyjrzę się Twoim linkom przychodzącym, aby odkryć, czy są one wysokiej jakości i z istotnych stron. Poinformuję Cię również o tym, które linki mogą potencjalnie zaszkodzić witrynie wraz z planem ich usunięcia. Dla mnie to „chleb powszedni”, więc pozwól sobie pomóc w identyfikacji wszelkich niedociągnięć, jakie może mieć Twoja strona internetowa.
Kiedy warto wykonać audyt SEO?
Audyt SEO jest swego rodzaju poprzedzeniem i przygotowaniem do wdrożenia działań pozycjonowania strony www. Bez tego dokumentu byłoby dość ciężko (ale nie niemożliwe) przystąpić do prac z zakresu pozycjonowania, w każdym razie w znacznym stopniu audyt strony przyśpiesza pracę specjalisty, a sam klient wie, czego może się spodziewać i czego oczekiwać. Audyt strony przeważnie wykonuje się:
- przy przebudowie lub migracji strony www,
- podczas zmiany specjalisty lub agencji zajmującej się dotychczas pozycjonowaniem,
- przy wdrożeniu nowej strony,
- przed rozpoczęciem właściwego pozycjonowania strony,
- wykonuje się cyklicznie, badając aktualny stan witryny.
Co zyskasz dzięki audytowi SEO?
Poznasz błędy optymalizacji strony
Mając wgląd do audytu SEO, dowiesz się jakie elementy na Twojej stronie zostały niepoprawnie przygotowane oraz przedstawię metody ich naprawy.
Poznasz frazy kluczowe
Dobiorę odpowiednie słowa kluczowe dla Twojej branży, które mają potencjał i generują ruch z wyszukiwarki internetowej Google.
Linkowanie na stronie
Przedstawię Ci, jak wygląda aktualny stan linkowania wewnętrznego oraz czy posiadasz backlinki dobrej jakości. Ma to duży wpływ na SEO.
Widoczność w Google
Przedstawię Ci temat indeksacji witryny, czy strony są poprawnie zaindeksowane, nie posiadają błędów np. 404, czy wyświetlają się poprawnie w wyszukiwarce.
Szybkość witryny
Przedstawię Ci statystyki czy strona szybko i poprawnie się ładuje. Poznasz ocenę Core Web Vitals i sposoby poprawienia jakości oraz szybkości strony.
Optymalizacja treści i grafik
Podczas analizy zostanie sprawdzona poprawność przesłanych i wdrożonych obrazów na stronę oraz dowiesz się, czy treść na stronie jest dodana i sformatowana w sposób prawidłowy.
Najczęściej zadawane pytania
Jeśli masz jakieś pytania, sprawdź odpowiedzi poniżej lub skontaktuj się ze mną, chętnie odpowiem 🙂
Jakich narzędzi używam do przeprowadzenia audytu SEO?
Do przeprowadzenia audytu SEO wykorzystuję kilka specjalistycznych narzędzi, które pomagają mi wydobyć cenne informacje i przeanalizować całą stronę. Narzędzia których używam to między innymi: Senuto, Seodity, Ahrefs, Ubersuggest, Screaming Frog, Google Search Console, Google Analytics, Copyscape i inne.
Jakich dostępów będę potrzebować od klienta?
W niektórych przypadkach mogę wymagać dostępu do Twojej strony internetowej, ale zazwyczaj będę potrzebować tylko dostępu do Google Search Console, a także Google Analytics (jeśli jest wdrożone na stronie). Narzędzia, których używam, będą przeszukiwać Twoją witrynę podobnie jak Google, dlatego zazwyczaj nie potrzebuję bezpośredniego dostępu.
Jak długo muszę czekać na otrzymanie audytu strony?
Przeważnie pełny audyt SEO udaje mi się wykonać do 3 tygodni od kontaktu z klientem. Zależy to głównie od stopnia skomplikowania strony, ograniczonych dostępów i ilości treści do sprawdzenia. Sprawdzam każdy szczegół i staram się, aby audyt był wykonany w całości, stąd taki czas oczekiwania.
Ile kosztuje wykonanie takiego audytu SEO?
Cena za przygotowanie pełnego audytu SEO to okolice 1,200 zł. Warto zwrócić uwagę, że są to długie godziny spędzane na analizie każdej drobnostki, która może mieć wpływ na pozycje Twojej strony w wyszukiwarce oraz jej ogólnej widoczności. Specjalistyczne narzędzia, których używam podczas tworzenia audytu często są również płatne. Cena może się różnić w zależności od strony, ale o tym jak i o ostatecznej cenie klient jest informowany po wstępnej analizie.