(Najczęściej wybierane)
Pozycjonowanie stron www
Jeśli chcesz aby na Twoją stronę lub sklep trafiało więcej użytkowników z organicznych wyników wyszukiwania (wyszukiwarki Google), niezbędne będzie skuteczne pozycjonowanie stron www. Sprawię, że Twoja strona będzie przyjazna dla robotów wyszukiwarek i co najważniejsze – dla samych użytkowników, czyli Twoich potencjalnych klientów!
Jak wygląda pozycjonowanie stron od zaplecza - czyli jak pracuję?
Podczas opracowywania i wdrażania kampanii SEO, swoją pracę dzielę na kilka punktów, według których jestem w stanie usystematyzować swoje działania i przystąpić do nich wedle wcześniej przygotowanej hierarchii.
1. Oczekiwania klienta
Poznanie się, ustalenie czego klient dokładnie oczekuje, wypełnienie krótkiego briefu/ankiety oraz przygotowanie strategii SEO.
2. Audyt SEO
Analiza treści na stronie oraz jej budowy. Wskazanie zmian, które należy wdrożyć na stronę w celu uzyskania satysfakcjonujących wyników.
3. Optymalizacja treści
Uzupełnienie meta tagów (np. title, description), nagłówków odpowiednimi słowami kluczowymi. Rozbudowa kontentu na stronie czyli dodanie wartościowej treści.
4. Zmiany programistyczne
Jeśli to konieczne, wprowadzenie poprawek w kodzie strony aby wdrożyć potrzebne rzeczy wspierajace działania SEO.
5. Linkbuilding
Pozyskiwanie linków zewnętrznych (backlinków) wysokiej jakości do Twojej strony w celu podwyższenia autorytetu i jakości domeny.
6. Raportowanie
Monitorowanie zmian na stronach oraz comiesięczny raport efektów i tego, co zostało zrobione w określonym terminie + plany na dalsze działanie pozycjonowania.
7. Satysfakcja
Satysfakcja patrząc na wykaz zmian i wzrostów w pozycjach oraz panującym większym ruchu na stronie, co przełoży się na liczbę konwersji 😉
8. Powtórka
Jeśli sytuacja tego wymaga, optymalizuję i dostosowuję stronę ponownie do panujących warunków, trendów lub np. po aktualizacjach algorytmu Google.
Co to jest pozycjonowanie stron i co wchodzi w jego skład?
Pozycjonowanie stron www jest zestawem działań, jakie pozycjoner musi wykonać, których celem jest zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania, np. w wyszukiwarce Google. Warto wspomnieć, że działania mogą się różnić w zależności od rodzaju strony, jej tematyki, historii albo nawet oczekiwanych efektów klienta. Zależy to głównie od tego, jaką strategię SEO specjalista przyjmie na samym początku pracy z klientem w celu uzyskania oczekiwanych i zadowalających wyników. Nie każdy pracuje w ten sam sposób, większość ze specjalistów SEO ma swoje ulubione techniki, które wykorzystuje podczas pracy i podchodzi do każdego projektu inaczej aby osiągnąć zamierzone rezultaty.
Natomiast w całym procesie pozycjonowania stron www są elementy, obok których nie można przejść obojętnie i które muszą zostać wykonane, aby zrobić swoją pracę poprawnie. W skład takiego procesu wchodzi między innymi optymalizacja stron www (np. wzbogacenie o unikalną treść, optymalizacja znaczników meta), linkbuilding, czyli zdobywanie wartościowych backlinków/linków zwrotnych ze stron powiązanych tematycznie, pozycjonowanie lokalne czy choćby nawet promocja w kanałach social media. Są to elementy, które trzeba wykonać, lecz zanim się za nie weźmiemy, potrzebny jest audyt SEO strony, czyli lista działań oraz wytycznych, które trzeba wdrożyć i poprawić na stronie internetowej lub sklepie. Na samym końcu jest jeszcze monitoring i doglądanie zmian w ruchu na stronie, konwersji lub pozycji fraz kluczowych, na które się pozycjonujemy w wyszukiwarce. Warto śledzić również informacje ze strony samego Google, czy przypadkiem nie została wprowadzona aktualizacja algorytmu (tzw. Core Update Google) i dostosować odpowiednie działania jeśli to konieczne.
Pozycjonowanie stron www dla Ciebie!
Jeśli nie jesteś jeszcze pewien czy potrzebujesz usługi pozycjonowania strony – napisz do mnie! Podchodzę do każdego projektu indywidualnie, rzetelnie i staram się wraz z klientem dobrać odpowiednią strategię SEO.
Optymalizacja stron www - podstawowe elementy
Procesem optymalizacji strony internetowej możemy nazwać dostosowanie znajdującej się aktualnie treści w witrynie oraz dodanie nowej, unikalnej treści, zoptymalizowanie kodu strony i grafik, które się na niej znajdują. W przypadku wszystkich wymienionych rzeczy powyżej można się nimi zająć z poziomu systemu zarządzania treścią, czyli w skrócie popularnego CMS (Content Management System). Takim systemem jest np. WordPress, Drupal, jednak nie każdy używa tego typu systemów. W takim wypadku zmian dokonuje się bezpośrednio na surowych plikach, edytując ich poszczególne kody źródłowe. CMS’y znacząco ułatwiają pracę, ponieważ dostęp do zasobów jest dość przyjazny dla użytkownika oraz można wykorzystać pełno wtyczek stworzonych przez społeczność w celu optymalizacji strony internetowej.
Pozycjonowanie stron www jest złożonym procesem. Podobnie też można podzielić działania optymalizacyjne w obrębie strony. Strona która dużo waży i posiada sporo zbędnego kodu może wpłynąć na zbyt długi czas ładowania strony, który nie jest mile widziany przez wyszukiwarkę Google jak i samych użytkowników. Jest to jeden z czynników rankingowych, o który trzeba zadbać jeśli jest taka konieczność. Dlatego taki punkt również znajduje się na mojej liście rzeczy do optymalizacji pomagając doprowadzić stronę do działania według standardów wyszukiwarki Google, z pomocą zaprzyjaźnionych programistów.
W przypadku optymalizacji strony www możemy również wyróżnić takie działania jak:
- Nasycenie treści słowami kluczowymi: dobiorę odpowiednie słowa kluczowe dla Twojego biznesu i strony oraz przygotuję unikalne treści w oparciu o przygotowane wcześniej frazy kluczowe;
- Struktura strony: zadbam o prawidłową strukturę i architekturę Twojej strony w celu lepszej, szybszej indeksacji podstron i przyjaznego korzystania ze strony przez użytkowników;
- Optymalizacja znaczników Meta Title oraz Meta Description: prawidłowo skonfiguruję znaczniki meta, które będą zawierały trafne słowa kluczowe, odpowiednią długość i będą dobrze prezentowały się w wynikach wyszukiwania.
- Przyjazne adresy URL: one również są widoczne w Google! Warto opracować je w taki sposób, aby były one zrozumiałe dla użytkownika oraz pomagały w pozycjonowaniu strony dzięki zawartym w nich frazom kluczowym.
- Optymalizacja obrazków: grafiki na stronie również są ważne. Przygotuję je w odpowiednim formacie, wadze, odpowiednimi nazwami i tekstami alternatywnymi.
- … i wiele więcej!
Dlaczego wybrać moje usługi pozycjonowania stron?
Jestem Freelancerem / Specjalistą SEO z kilkuletnim stażem, z otwartą głową na nieszablonowe (lecz efektywne!) pomysły, staram się jak najlepiej zrozumieć klienta oraz wspólnie opracować i przyjąć odpowiednie działania. Stale poszerzam swoją wiedzę z zakresu pozycjonowania SEO uczestnicząc w imprezach branżowych, szkoleniach, webinarach oraz śledząc trendy. Z branżą marketingu związany od 2016 roku.
- Indywidualne podejście do każdego projektu
- Zero ukrytych kosztów, przejrzysta umowa
- Działam etycznie i skutecznie
- Stały kontakt z klientem
- Systematyczne raporty
Co zyskasz inwestując w pozycjonowanie stron www?
Wzrost widoczności strony www
Odpowiednia strategia pozycjonowania, optymalizacja strony oraz linkbuilding przełoży się wyższą pozycję stron w wynikach wyszukiwania.
Większy ruch na stronie internetowej
Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania tym więcej potencjalnych klientów trafi na Twoją stronę i zapozna się z ofertą.
Większe zyski Twojej firmy
Poprawnie wdrożone działania pozycjonerskie i uzyskanie wysokich pozycji oraz ruchu na stronie, przełoży się na sprzedaż!
Najczęściej zadawane pytania
Jeśli masz jakieś pytania, sprawdź odpowiedzi poniżej lub skontaktuj się ze mną, chętnie odpowiem 🙂
Jaki budżet muszę przeznaczyć na pozycjonowanie strony www?
To zależy od strony, którą chcemy pozycjonować. Na wielkość budżetu wpływa między innymi konkurencja, historia domeny, czy strona nie otrzymała kar od Google w przeszłości czy jest to strona wizytówka lub np. sklep z produktami, który wymagałby większych nakładów finansowych. Odpowiedni budżet zostaje określony w trakcie opracowania strategii SEO.
Co jeszcze mogę zyskać dzięki pozycjonowaniu?
W Polsce z popularnej wyszukiwarki Google korzysta około 90% użytkowników. Jest spora liczba, więc warto jest się pozycjonować i trafiać konkretnie do potencjalnych klientów budując tym samym wizerunek oraz świadomość Twojej firmy. Będąc wysoko użytkownicy mają szansę Cię poznać i co najważniejsze – zapamiętać.
Czy pozycjonowanie strony robi się tylko raz?
Niestety nie. Jest to ciągły proces, w którym staram się utrzymać już osiągnięte satysfakcjonujące wyniki, cały czas prowadząc określone działania. Pamiętaj, że konkurencja nie śpi więc nie dajmy im się przegonić 😉
Jak długo muszę czekać na efekty pozycjonowania strony?
Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Czasami jest tak, że pierwsze efekty pojawiają się po np. tygodniu, a na niektóre efekty określonych działań czeka się miesiącami. Tak to już wygląda i trzeba mieć to na uwadze oraz uzbroić się w cierpliwość. O istotnych zmianach klient jest przeze mnie zawsze na bieżąco informowany.