Idealny wybór dla biznesów lokalnych

Pozycjonowanie lokalne (SEO)

Jeśli prowadzisz swój biznes w konkretnym mieście lub działasz tylko na określonym obszarze, pozycjonowanie lokalne będzie dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Wyprzedź lokalnych konkurentów z okolicy i wejdź na szczyt wyszukiwarki Google! Chętnie Ci w tym pomogę.

pozycjonowanie stron lokalne

Krótko o schemacie działania

1. Startegia lokalnego SEO

Po wcześniejszej rozmowie i wypełnieniu briefu, przystąpię do tworzenia odpowiedniej strategii SEO, która będzie na celu miała uzyskanie większej widoczności Twojej strony i wzrost zysków!

2. Zdobywanie opinii klientów

Większość klientów preferuje przeczytać aktualne opinie oraz zobaczyć oceny firmy lub produktu przed dokonaniem zakupu. Pomogę Ci zebrać pozytywny odzew od Twoich dotychczasowych klientów!

3. Odpowiednie treści

Opracuję odpowiednie treści na Twoją stronę, które będą precyzyjnie zoptymalizowane pod frazy lokalne, co przełoży się na większy ruch w Twojej witrynie!

pozycjonowanie lokalne dla firm

Pozycjonowanie lokalne stron jest dla Ciebie gdy:

  • Stworzyłeś nowy biznes i chcesz dać znać o sobie potencjalnym klientom w okolicy?
  • Uważasz, że mało lokalnych klientów słyszało o Twojej marce lub firmie?
  • Obserwujesz mniejszy ruch w Twoim sklepie stacjonarnym jak i online?
  • Nie widzisz swojej strony w wynikach wyszukiwania Google?
  • Nie wiesz jak zachęcić lokalnych klientów do skorzystania usług Twojej firmy?
  • Brak telefonów i zapytań o produkty i usługi?

Spokojnie, mogę temu zaradzić! Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu postaram się aby Twoja marka stała się bardziej rozpoznawalna i widoczna, zyskiwała nowych klientów oraz przynosiła większe zyski.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Tak jak w przypadku standardowego pozycjonowania stron, pozycjonowanie lokalne również jest procesem składającym się z szeregu działań wpływających na widoczność strony w wyszukiwarce np. Google. W tym przypadku za zadanie mamy głównie pokazać się lokalnym klientom w wyszukiwarce na określone słowa, frazy kluczowe zawierające nazwy miast, dzielnic czy nawet nazwy województw. Wyszukiwarka Google posiada na tyle rozwinięte algorytmy, że kieruje się pewnymi zasadami, budując ranking wyników wyszukiwania na daną wpisaną frazę lokalną i zwraca uwagę na określone elementy, które mamy na swojej stronie.

Istnieją pewne warunki oraz wytyczne, które definiują pozycjonowanie lokalne oraz za pomocą których można uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Do takich działań może należeć: optymalizacja techniczna strony pod frazy lokalne dla określonego biznesu oraz linkbuilding, czyli zdobywanie backlinków/linków zwrotnych ze stron branżowych, często lokalnych. Na niektóre rzeczy niestety nie mamy wpływu, gdyż dla przykładu wyszukiwarka Google personalizuje wyniki wyszukiwania w zależności od miejsca, w którym aktualnie znajduje się użytkownik. Związane jest to z geolokalizacją, czyli jeśli użytkownik ma włączoną lokalizację w telefonie, Google postara mu się pokazać jak najbardziej spersonalizowane wyniki pod jego wpisane zapytanie. Dla przykładu, jeśli użytkownik wpisze w wyszukiwarkę „pozycjonowanie stron Katowice”, Google zwróci mu wyniki przeważnie takie, gdzie strony zawierają wpisaną frazę w meta tytule, opisach czy po prostu w treści na konkretnej stronie. Warto również podczas procesu pozycjonowania lokalnego zadbać o poprawne utworzenie, skonfigurowanie i pozycjonowanie wizytówki Google Moja firma (Google My Bussiness).

loklane wizytówki google moja firma

Powyższy zrzut ekranu prezentuje wyniki wyszukiwania na określoną frazę kluczową, które Google uznał za najbardziej odpowiednie i zaproponował okoliczne restauracje jak najbliżej naszej podanej lokalizacji. Jeśli chcesz się znaleźć w mapach Google, ale nie wiesz ja kto zrobić, sprawdź moją inną usługę, gdzie wykonam dla Ciebie pozycjonowanie wizytówki Google.

Pozycjonowanie lokalne dla Ciebie!

Chcesz wyprzedzić konkurencję i zostać numerem jeden w swojej okolicy? Postaw na pozycjonowanie lokalne Twojej strony internetowej lub sklepu! Skontaktuj się ze mną i omówmy strategię działania 🙂

Czy jest mi to w ogóle potrzebne?

Jeśli chcesz zapewnić sobie stałych, okolicznych klientów, którzy będą chętnie wybierać Twoje usługi i polecać znajomym to tak, jak najbardziej działania z zakresu pozycjonowania lokalnego są dla Ciebie! Jeżeli:

  • świadczysz usługi z dojazdem, tj. prace montażowe/instalacyjne, fotografia, technicy, itp.;
  • masz swój warsztat, biuro, gabinet np. mechanicy, dentyści, usługi beauty, fryzjerzy;
  • działasz w gastronomii i prowadzisz swój lokal np. pizzeria, bar, kawiarnia, bistro;
  • firmy budowlane, hotele, kliniki, firmy transportowe;

… to ta usługa skierowana jest właśnie dla Twojego biznesu!

Po przeanalizowaniu zachowań użytkowników Google zorientowało się, że osoby poszukujące pewnych typów firm potrzebują wyników z najbliższej okolicy. Dlatego algorytm wyszukiwania lokalnego Google zawiera „czynnik bliskości”, który jest pewnym sposobem powiedzenia, że Google bierze pod uwagę lokalizację użytkownika podczas wyszukiwania lokalnego, który używa lokalnej frazy kluczowej (zapytania z intencją lokalną). Dzieje się tak nawet wtedy, gdy szukający nie uwzględnia w swoim wyszukiwaniu nazwy miasta lub wyrażenia „blisko mnie„.

Przykład:
Jeśli jesteś w pracy i chcesz zamówić pizzę na lunch, np. wyszukujesz „pizza z dowozem„. Google następnie pokazuje listę lokalizacji w pobliżu biura w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jeśli spróbujesz tego samego wyszukiwania w domu, otrzymasz zupełnie inny zestaw wyników. To ma sens, biorąc pod uwagę, że potrzebujesz pizzy dostarczonej z jakiegoś miejsca w pobliżu.

działanie lokalnego seo

Lokalne wyszukiwanie istnieje od lat, ale było ograniczone ze względu na ludzi korzystających tylko z komputerów stacjonarnych. Jednak wraz ze wzrostem mobilnego dostępu do Internetu, wyszukiwanie mobilne znacząco urosło, więc pozycjonowanie lokalne stało się niezwykle ważne dla sukcesu każdej firmy oferującej lokalne produkty lub usługi.

Zalety pozycjonowania lokalnego Twojej firmy

Najważniejszą i główną zaletą pozycjonowania lokalnego jest szansa na poprawienie widoczności swojej strony/firmy w Internecie, w szczególności w wynikach wyszukiwania Google. W parze idzie oczywiście zwiększona liczba odwiedzin Twojej witryny, co może przełożyć się na większe wzrosty sprzedaży! Potencjalni klienci będą mieli szanse dostrzec Cię na rynku lokalnym zostawiając, po sobie:

zalety pozycjonowania loklanego seo

Najczęściej zadawane pytania

Jeśli masz jakieś pytania, sprawdź odpowiedzi poniżej lub skontaktuj się ze mną, chętnie odpowiem 🙂

Jak szybko zobaczę efekty decydując się na pozycjonowanie lokalne?

Typowy czas, w którym klienci mogą spodziewać się pozytywnego ruchu w rankingu oraz na stronach to około 1-3 miesiące. Dodatkowo, klienci mogą osiągnąć pierwsze miejsce w rankingu w ciągu około 6-8 miesięcy (8-12 miesięcy na konkurencyjnym rynku). Ciężko to oszacować, należy brać pod uwagę aktualny stan strony, jej architekturę oraz jej autorytet. Przygotuję analizę oraz zestaw słów kluczowych dla konkretnej strony internetowej, aby określić rozsądny plan działania.

Jaka jest różnica między pozycjonowaniem loklanym, a standardowym?

Zarówno pozycjonowanie organiczne, jak i pozycjonowanie lokalne są usługami bardzo podobnymi w tym sensie, że pomagają sprowadzić ruch na stronę biznesową, które następnie mają potencjał, aby przekształcić odbiorców docelowych w klientów zakupowych. Jednak największą różnicą między nimi jest to, że lokalna usługa wyszukiwania koncentruje się przede wszystkim na celach w bliższym zasięgu. Stosując standardowe pozycjonowanie w wynikach organicznych celem jest pokazanie się znacznie szerzej, niż tylko w określonych lokalizacjach.

Dlaczego lokalne SEO jest tak ważne?

Agencje SEO jak i Freelancerzy zajmujący się pozycjonowaniem (nie tylko lokalnym) mogą pomóc firmom stać się bardziej widocznymi dla swoich klientów, co będzie przekładać się na większe zyski Twojej firmy. Warto również zerknąć na kilka statystyk:

  • 50% użytkowników wykonujących lokalne wyszukiwanie odwiedziło fizyczny sklep w ciągu jednego dnia.
  • 18% wyszukiwań lokalnych na urządzeniach mobilnych prowadzi do sprzedaży w ciągu jednego dnia.
  • 78% użytkowników twierdzi, że szuka lokalizacji firmy przed pierwszą wizytą w jej fizycznym sklepie.

Pozycjonowanie lokalne - cennik, ile to kosztuje?

Koszt kampanii SEO może się różnić w zależności od kilku czynników: konkretnych słów kluczowych, na które celujesz, historii Twojej strony internetowej, lokalizacji Twojej firmy i ilości pracy, która będzie potrzebna, aby pomóc Ci osiągnąć Twoje cele. Przygotuję opłacalne rozwiązania zarówno dla dużych jak i małych firm oraz przygotuję odpowiednią kampanię SEO lokalnego, która jest zarówno przystępna dla Ciebie jak i przynosi realne rezultaty. Usługę wyceniam po zapoznaniu się z klientem i jego oczekiwaniami.