Pokaż swoją firmę w Mapach Google!
Pozycjonowanie wizytówki Google
Mając lokalny biznes, warto być widocznym również w Mapach Google. Wyróżnij się spośród konkurencji i generuj większe zyski, docierając do klientów z okolicy! Zwiększaj ruch w sieci z urządzeń mobilnych, Map Google i wyszukiwań lokalnych dzięki usłudze zarządzania Google My Business. Zainteresowany? Jeśli tak, to pozycjonowanie wizytówki Google (GMB) jest właśnie dla Ciebie! Pomogę Ci, aby Twoja firma została zauważona!
Krótko o schemacie działania
1. Optymalizacja wizytówki
Zoptymalizuję wizytówkę Google Twojej firmy w Mapach, dodam odpowiednie kategorie, tytuł, treściwy opis zawierający poprawne słowa kluczowe w Twojej branży i wiele więcej!
2. Pozyskiwanie ruchu z wizytówki
Zwiększę zaangażowanie potencjalnych i dotychczasowych klientów pod Twoją wizytówką Google. Stworzę wartościowe wpisy, zwiększające widoczność Twojej wizytówki na tle konkurentów.
3. Raportowanie działań
Przesyłam comiesięczne raporty z prowadzonych działań z zakresu pozycjonowania wizytówki Google oraz otrzymanych efektów.
Co to jest wizytówka Google My Business?
Jest to niezbędne narzędzie dla każdej lokalnej firmy, która chce być znaleziona w lokalnych wynikach wyszukiwania Google. W rzeczywistości korzystanie z tego narzędzia i wpisanie się do listy firm odpowiada za to, jak Twoja firma pojawia się w lokalnych wynikach wyszukiwania i mapach Google.
Posiadając konto Google Moja Firma, możesz dodać nazwę swojej firmy, lokalizację, godziny pracy i wiele innych informacji. Możesz także monitorować opinie klientów i odpowiadać na nie, przesyłać zdjęcia, a nawet dowiedzieć się, gdzie i jak ludzie Cię szukają.
Najważniejsze w wizytówkach Google Moja Firma jest to, że kiedy konsumenci szukają produktu lub usługi w pobliżu, są już zazwyczaj bardzo blisko podjęcia decyzji o zakupie. W rzeczywistości badania pokazują, że 1 na dwie osoby, które wyszukują lokalne słowa kluczowe (np. „firma produkująca okna w pobliżu mnie”), odwiedza firmę tego samego dnia.
Jak wygląda Mapa Google i gdzie ją znaleźć?
Google wykorzystuje ten profil do wyświetlania informacji w trzech głównych obszarach swojej funkcjonalności wyszukiwania. Po pierwsze, jest to wyszukiwarka Google, wszyscy wiemy, ona jest. Ale gdy w wyszukiwaniu pojawia się hasło, które pasuje do lokalnej firmy z okolicy, uruchamia się tak zwany „local pack” (zwany też czasami „3-pakiem”). Tak to wygląda w praktyce:
Następnym miejscem są Mapy Google. Pobierają one z Twojego profilu biznesowego ważne informacje, takie jak dokładna lokalizacja, opcje dostawy, usługi i inne, aby wypełnić informacjami wzmiankę o Twojej firmie Mapach.
Ostatnim, ale nie mniej ważnym elementem jest Graf wiedzy. Ten panel pojawia się po prawej stronie od wyników wyszukiwania w Google. W przypadku większości wyszukiwań jest on wypełniony szerokimi informacjami na temat wyszukiwanego hasła i danej firmy jak np. jej nazwy, lokalizacji, dodane zdjęcia, informacje kontaktowe. Jest to na prawdę bardzo wyróżniony wynik i rzucający się od razu w oczy.
Pozycjonowanie wizytówki Google dla Ciebie!
Wyróżnij się z tłumu konkurentów dzięki prawidłowemu zarządzaniu Twoją wizytówką Google Moja Firma! Skonfiguruję ją dla Ciebie oraz postaram się dzięki niej zwiększyć ruch w Twojej witrynie i zwiększyć ilość potencjalnych klientów.
Czy potrzebuję wizytówki Google?
Jeśli Twoja firma ma fizyczną lokalizację, to założenie profilu GMB jest absolutną koniecznością. Daje to szansę na uplasowanie się w lokalnych wynikach wyszukiwania i promowanie swojej firmy wśród właściwych nabywców.
Utrzymanie wysokiego rankingu wizytówki Google My Business może stanowić ogromną różnicę dla firm takich jak kawiarnie, hydraulika, restauracje, siłownie czy szkoły. Według badań przeprowadzonych przez Google, 50% konsumentów, którzy przeprowadzili lokalne wyszukiwanie na smartfonie, odwiedziło sklep w ciągu jednego dnia, a 34%, którzy szukali na komputerze lub tablecie, zrobiło to samo.
Dodatkowo, firmy w konkurencyjnych obszarach metropolitalnych lub z wieloma oddziałami również skorzystają z optymalizacji SEO Google My Business, ponieważ ranking dla drugiej lokalizacji może być znacznie trudniejszy niż dla pierwszej.
Kilka argumentów aby pozycjonować wizytówkę Google
- Wyświetlasz się w dodatkowych miejscach w wyszukiwarce Google (wspomniany wyżej 3-Pak).
- Pomaga to wyróżnić się od konkurentów.
- Oceny gwiazdkowe (recenzje) zwiększają Twoją atrakcyjność.
- Zdobywanie zaufania klientów.
- Zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej.
- Zwiększa świadomość marki.
- Jest to świetne rozwiązanie dla reklamy Twojej firmy.
- Szansa na większe zyski!
Dostarcz klientom to, czego szukają!
Narzędzie Google My Business zostało opracowane w odpowiedzi na fakt, że wiele osób korzystających z wyszukiwarki Google szuka wyników lokalnych. Takie osoby są z założenia zdecydowane na zakup jakiegoś produktu lub skorzystania z usługi. Aby zobaczyć skalę, dlaczego posiadanie wizytówki w Google Moja Firma jest tak ważne i dlaczego warto być wysoko w wynikach wyszukiwania, poniżej przedstawię szczegóły pewnego badania.
- Około 46% wszystkich wyszukiwań w Google dotyczy informacji lokalnych.
- Wyszukiwania typu "Blisko mnie" lub "Niedaleko mnie" wzrosły o ponad 900% w ciągu dwóch lat.
- 72% konsumentów, którzy dokonali lokalnego wyszukiwania, odwiedziło sklep w promieniu pięciu kilometrów.
- 88% wyszukiwań lokalnych firm na urządzeniu mobilnym albo dzwoni, albo odwiedza firmę w ciągu 24 godzin.
- 78% wyszukiwań mobilnych opartych na lokalizacji kończy się zakupem offline.
Etapy pozycjonowania wizytówki Google
Najczęściej zadawane pytania
Jeśli masz jakieś pytania, sprawdź odpowiedzi poniżej lub skontaktuj się ze mną, chętnie odpowiem 🙂
Jak pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma może mi pomóc?
Zoptymalizowana i pozycjonowany wizytówka, pomoże potencjalnym klientom znaleźć Cię w okolicy, jednocześnie przedstawiając im historię oraz szczegóły Twojej firmy. Pomoże Ci to zwiększyć widoczność w wyszukiwarce, zapewnić lepsze doświadczenia zakupowe dla kupujących oraz zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej.
Czy stworzenie samej wizytówki Google wystarczy?
Z pewnością pomoże, jednak warto zadbać i jej optymalizację. To samo tyczy się Twojej strony internetowej, na której warto zamieszczać więcej informacji lokalnych, związanych z okolicą np. mieście, województwie, na której świadczysz swoje usługi.
Jaka jest cena pozycjonowania wizytówki Google Moja Firma?
Średni koszt prowadzenia wizytówki klienta to około 500 zł miesięcznie. Cena zależy od konkurencyjności rynku i aktualnego stanu samej wizytówki. Po wstępnej analizie na początku współpracy klient jest informowany o kosztach pozycjonowania i budżecie, jaki trzeba zainwestować pod określone działania.
Dlaczego posiadanie takiej wizytówki jest tak ważne?
Coraz więcej osób wyszukuje zapytania lokalne czy to mobilnie, czy to na komputerze , potwierdzają to wszelkie badania, których wyniki poniekąd zaprezentowałem powyżej. Warto tym ludziom się pokazać i zwiększyć swoje szanse na wzrosty sprzedażowe.